Övervakningen skall börja i vaggan!

 
Inte alls uppmärksammat i denna del av världen pågår det olustiga ting. I Skottland närmare bestämt. Från barnets födsel till dess barnet blir vuxet, troligen myndigt, skall det utses en "named person" som i alla delar av barnets uppväxt skall kontrollera att allt som sker med barnet, det är mycket omfattande!, går rätt till.
 
I Sverige skulle vi väl kalla det god man men i Skottland så tar man i så det knakar i äktenskapen; här skall den elake personen få en makt som enbart kan jämföras med vad Stalin och Hitler höll på med. Fast långt mer långtgående!!!
 
"We are familiar with the idea that state employees are expected to take an interest in a child’s welfare, from health visitors to teachers at school. But this proposal that local authorities should be empowered to appoint an official to act as a personal “guardian”, or social worker, to oversee every aspect of a child’s life from birth onwards is a world first."

 
Det går utför när maktens folk tar sig friheter. Inte visste jag att staten har en direktlinje till Facebook för att sköta sina affärer. Skatteverket använder sig flitigt av denna möjlighet och vad som skrivs på Facebook gäller över det som sägs av personen i frågan. Alla som är på Facebook vet så klart att där skriver folk otroligt mycket som inte är sant, skryt och liknande, men myndigheterna tar dessa skriverier som sanningar. Ur takt med tiden skulle man kunna säga.
 
Jag säger som HAX: "Fatta hur djupt vi har sjunkit ner i övervakningsträsket!"
 
Den 26 maj 2013, på förmiddagen, skriver jag: det har börjat, det kommer att bli långt värre — demokratin som vi känner den är snart ett minne blott.
 
Personligen har jag redan börjat fly: kontanter i stället för kort, inga pengar på vanlig bank, aldrig autogiro m.m.; sociala medier har jag undvikit som pesten eftersom jag tidigt insåg vad som skulle hända. Jag trodde då att det var företagen som skulle bedraga mig, inte staten.
 
Dags för moteld således!

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

http://www.dn.se/nyheter/sverige/toaletten-rojer-knarkare
Kontrollfreaken ser inga gränser.
Svante

2013-05-26 @ 14:30:46
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:

Det börja faktiskt bli obehagligt!

2013-05-26 @ 15:11:49
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0