Undermålig produkt — betala!

 
Det här med tv-avgiften är intressant. Ett bolag anser sig ha rätten att snart sagt beskatta vilka tekniska prylar som helst bara för att man kan kolla in tv-program på saken. Vän av ordning kommer att invända att det inte är en skatt utan en avgift.
  Gott folk, det säger man om det mesta nuförtiden men likförbannat så är det en pålaga som är misstänkt likt en skatt. Man kan numera säga att vi är kraftigt dubbelbeskattade.
 
Varför jag skall betala licens över huvud taget är en gåta som svårligen låter sig förklaras. Svt och SR sysslar inte med det som tanken var med public service. Själva tanken var att man skulle ge en allsidig och kanske också en opartisk bild av tingens ordning.
  Det gör man ta-mig-tusan inte gällande klimatet, EU, övervakningssamhället och en hel drös med andra frågor. Man är så enkelspårig så att jag nu kommer att hävda att jag inte skall betala avgiften av just den anledningen. Jag ber att få återkomma i den frågan när jag hinner ta tag i den.
 
Låt hela tanken med någon form av statligt mediahanterande sakta men säkert glida ner i avgrunden. De sköter helt enkelt inte sitt jobb.
  Det är för övrigt inte ett svenskt fenomen; se bara på sorgebarnet BBC!
 

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/radiotjanst-foljer-inte-lagen-i-synen-pa-dator_7968578.svd
Detta kommer jag att hävda ända upp i högsta rättsinstans.
Svante

2013-03-05 @ 16:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0