Oavsett politisk hemvist ...

 
Det blir säkert ett dj...la halabo om detta. Personligen tycker jag det är bra att man börjar inse att vi lever i Sverige, inte i en renodlad diktatur. Man kan väl inte som myndighet ranta runt och begära id-papper av folk i ett fritt land.
  Det finns säkert de som tycker att det är allright så länge det inte drabbar mig. Men minns då vår gode Niemöller:
 
"I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade."
 
Sen vet ju både politiker och myndighetsfolk precis var man skall hitta de man vill hitta: kyrkor, härbärgen och liknande ställen. Så sätt igång — för visst måste det vara någon form av ordning och reda.
 
Men att leta där man vet att man finner är i detta fall, så klart, inte att tänka på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0