Loppet är kört!

SvD kan vi läsa en massa snömos; jag kallar det så eftersom jag saknar bättre ord. Redan i ingressen sägs det "I dagens medievärld är snabbhet och tillgänglighet lika viktigt som analys och fördjupning".
  Vad som sker inom gammelmedierna vet alla som hänger med i svängarna — "analys och fördjupning" lyser med sin frånvaro. Vissa undantag kan göras om det gäller melodifestivaler och annat oviktigt.
 
Sen nämner de interaktivitet ett antal gånger och med det menas väl bland annat med läsarna, som de också säger, men det rimmar väl illa med detta från The Climate Scam:
 
 
Klimatfrågan är för övrigt extra intressant i sammanhanget. Här granskas det minsann inte alls, det råder gunås konsensus i frågan enligt gammelmedierna. På Svt är det riktigt illa, så illa att det finns fog att hävda att det ger mig rätt att vägra betala licens. Detta för att jag inte kan betala för tjänster som inte levereras som de ska. Det kallas i andra sammanhang för brottslig verksamhet. Även här tar jag hjälp av TCS:
 
 
När jag ändå är igång kan jag väl få efterlysa den där analysen och fördjupningen i frågor rörande våra makthavares fäbless för övervakning av sina medborgare. I dessa frågor finns det ingenting att rapportera i våra medier —INGENTING!
  Den gode HAX får hjälpa mig på traven denna gång:
 
 
I fråga efter fråga, speciellt i de för mig viktiga: EU:s demokratiska underskott, övervakningssamhället och klimatfrågan (bluffen) verkar inte gammelmedierna ha vare sig kraft eller ork att ens skumma frågorna på ytan.
  All min kunskap de senaste åren har jag fått via andra kanaler och där har man, konstigt nog, tid och kraft och lust och ork och det trots att man oftast har så kallade vanliga jobb att sköta också.
 
Loppet är således kört för gammelmedierna sedan länge och tyvärr kommer de flesta att fatta det alldeles för sent. Vi kommer i många år framöver att köras över, överbeskattas, övervakas och f...n och hans mormor och skulden är mångas.
 
Personligen har mitt hopp stått till att medierna skulle se till att de flesta vansinnigheterna kvävdes i sin linda.
 
Numera vet jag att de är medlöpare till makten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0