Hur skär man ned från noll?

 
Det står så här: "Regeringen vill minska försvarets kostnader med en halv miljard kronor genom att dra ner på den fast anställda personalen."
 
Kan inte någon grävande journalist ägna lite tid åt det här sorgebarnet (hellre det än att hålla seminarier där man feministbökar). Om försvarets egna siffror stämmer så finns det inte mycket att skära ner:
 
 
Vi talar här om Sveriges försvar, det vill säga den organisation som skall se till att vi lever trygga i såväl freds- som krigstid. Tillåt mig överräcka följande post-it till alla inblandade beslutsfattare, en efter en:
 
 

Kommentarer
Postat av: Soldaten

Lägg där till cirka 25000 hemvärnssoldater. Men visst jag håller med dig.

2013-03-14 @ 00:13:04
Postat av: Ipse Cogita!

Soldaten:
Tack. Jag har även för mig att hemvärnet är den del av försvaret som faktiskt blir bättre.

2013-03-14 @ 07:52:53
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0