Vanligt folk betalar, andra inte ...

 
Läser i dagens avis att det skall kosta lite extra att hämta ut sin bil när den blivit bortforslad. Om det är det inte mycket att säga. Men visst blir det lite konstigt när man ger sig på, även om det är rätt, lite småhandlare samtidigt som riktigt stora skurkar har miljoner i parkeringsböter. I Malmö har vi gott om dessa och en är skyldig mer än 10 miljoner! 
  Dessa personer håller på år ut och år in och de straffas aldrig. Sen ger sig de flitiga lisorna ut och djävlas med vanligt hederligt folk också. Jag bor i Limhamn (Malmö) i en villa. Grannen kom härförleden störtande likt det åskväder som inte kom på midsommaren. Hög, röd färg i facet och högt, gällt röstläge. Följande utspann sig:
 
Du verkar upprörd, sa jag; tacka fan för det, mina gäster har fått p-böter; här i gatan?; ja, kan du tänka dig så dj...la dumt; men här får man väl stå?; de stod på min uppfart!; det får man väl definitivt!; inte, inte alls!; men kom igen nu för f...n, det är klart man får; inte om bakänden står ut 12 centimeter mot trottoaren!; fick du verkligen böter för det?; det kan du ge dig f...n på, 700:-! Grrr.
 
Sånt sysslar man också med om man har uniform och regelboken väl uppdaterad. Samtidigt som storskojarna flinande jobbar på.
 
Inge’ bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0