USA — jag sörjer

 
I grunden anser jag, trots allt, att USA är det minst onda av länderna runt klotet vårt. Men när försvararna av demokratin börjar skita ner tassarna genom att jaga personer som ser till att avslöja maktens folk med taskspeleri, då kan jag inte annat än känna sorg.
 
Och det slutar inte där. Här kommer lite från Christian Engström, Piratpartiet:
 
 
Det verkar gå riktigt illa med medborgarnas liv i olika delar i världen — maktens idioter verkar vara bombade i roten i en utsträckning som jag anat men inte riktigt velat tro på. Synd på demokratins rara ärtor.
 
Skammens rodnad borde flamma upp i facet på de skyldiga men det var väl till att hoppas för mycket. Nu sällar sig övervakningens folk till Hitler och hans anhang och det kan inte anses varande klokt.
 

Kommentarer
Postat av: David H

Kan inte annat än att hålla med. Det var inte länge sedan jag kunde stå upp för USA som trots allt framstod som ett gott inflytande. Men efter alla skandaler med drönare, NSAs övervakning och Obamas fullständiga misslyckande vad gäller Guantanamo, försvarsbudgeten med mera så börjar man ju tvivla...

2013-06-25 @ 01:54:01
Postat av: Ipse Cogita!

David H:

Tack!
Den där Obama kommer nog att få ett dåligt eftermäle av många skäl. Nu verkar han dra igång åtgärder för att klå amerikanarna på pengar för att det nu är akut med den globala uppvärmningen. Han följer inte med riktigt den pågen. Det är för övrigt så att han får mycket kritik i andra frågor också men av någon anledning skrivs det inte mycket i svenska medier.

2013-06-25 @ 09:25:48
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0