Vållande till kroppsskada? Ha, ha!

 
 
På yttre ringvägen i Malmö har några flåbusar kämpat med svetten i pannan och släpat stora stenar som kastats ned på motorvägen — allt i skydd av nattens mörker. Ett antal bilar blev förstörda liksom ett antal däck. Till yttermera visso körde en barnfamilj av vägen och voltade. Föräldrarna kvar på sjukhuset.
 
Här kunde dock liemannen lika väl kommit vandrande. Det hela rubriceras som "vållande till kroppsskada ". Hallå!!
 
Om inte detta skall anses vara försök till mord så är ta mig tusan lagen felskriven. Om man medvetet slänger ut stora bumlingar av sten på en starkt trafikerad väg där 110 km/tim råder, tillika i nattens mörker, så måste väl syftet vara att ta livet av folk.
 
I de fall jag kör för fort och drabbas av böter så predikas det minsann från polisens håll om hur farlig jag är som kör 130 i stället för 110 och hur jag utgör en dödlig fara för andra.
 
Ganska tyst i medierna men det borde råda stor upprördhet och klappjakt på de skyldiga skola inledas och straff skall utdömas och det vore väl bra om de som åker dit fick betydligt mer än en klapp på axeln.
 
Vållande till kroppsskada — my ass!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0