Härliga nyheter!

 
 
 
Det är alltid trevligt när forskningen går rätt väg — det vill säga min. Kall, torr och gratis är så klart viktigt i sammanhanget. Då blir tre glas i veckan tramsigt. Minst tre pavor så här i sommartider skall det vara. Champagne har ju den lilla fördelen att man dricker den när man är på gott humör och solfan skiner. Vid nedslagna ögonblick i livet passar inte drycken. Då skall man nog inte dricka alls.
 
Sabrera (slå av korken med ett svärd) champagne skall man inte syssla med. Vill man stila så gör man det med ett billigt mousserande.
 
Nu skall jag snart svida om till lite lättare kläder (dock stilfulla) och börja förbereda dagens skumpa och dagens cigarr. Att dricka skumpa i nätundertröja borde beläggas med prygel.
 
När jag drack skumpa sist kommer jag inte ihåg.
 
SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0