Jag är förbannat trött ...!

 
Jag är anti-ist vilket betyder att jag vägrar inordna mig under vare sig -ismer eller -ister. Jag har helt enkelt svårt för att tillhöra grupperingar eftersom det alltid är något jag måste gilla för att kunna vara kvar. Jag ogillar all indelning av människor där man inte får tycka fritt och vara som man är och den man är. Det må vara religioner eller föreningen för bevarande av bakelittelefoner.
 
Varför en lista på svarta kulturarbetare gör mig trött vet jag faktiskt inte — men trött blir jag, förbannat trött!
 
Sen kan man ju undra om man kan göra listor likt denna på alla tänkbara kulturarbetare. Feta? Fula? ...
 
Jag vandrar vidare i livet, oansluten och förhoppningsvis fri som en fågel!
 

Kommentarer
Postat av: Gunnar Englund

Hur skall avgränsningen till gruppen svarta göras? Skallmätningsdata lär visst finnas men vet inte om dessa är öppet tillgängliga. Annars kan man utnyttja klassificeringen som gjordes i samband med Wannsee-konferensen för halv, kvarts och åttondelsjudar.

2013-02-27 @ 14:29:00
Postat av: Ipse Cogita!

Gunnar:

Verkar vara en farlig väg det här;)

2013-02-27 @ 15:17:59
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Också trött

Men det förstår du väl, att eftersom det värsta som finns är skuldbeläggning på grund av ras, religion, sexualitet är kön är av ondo, och att det enda logiska är att skylla allt på vita heterosexuella kristna män?

Det kallas Värdegrund, och om du blir trött finns det hopp.

2013-02-27 @ 16:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0