Haver krig brutit ut?

 
Jag tänkte ta mig en liten runda på nätet för att se om livet rullar på i god ordning och började på A som i Aftonbladet. Mot mig störtade rubriker av gigantiska dimensioner och jag tänkte, under en tiondels sekund, nu djävlar har det startats krig.
  Det var fel: det handlade om köttbullar. Tillika serverade på Ikea, detta det svenskaste av svenskt. Hur många procent hästkött det rör sig om i den smeten vet man inte men man stoppar serveringen för säkerhets skull.
 
Det skall självfallet vara så att man skall deklarera vad som ingår i vår mat på ett korrekt sätt. Men att dundra på i kvällsblaskorna som om det vore världskrig på g är väl ändå att ta i.
  Vissa andra väsentliga saker ordas det inte om över huvud taget men det är väl inte intressant för vår tredje statsmakt (ha, ha igen!).
 
Bland det bästa jag visste i min ungdom var när faderskapet kom hem med pålägget — hamburgerkött. Häst hette det inte då heller för man äter ju inte kusar: men häst var det. Och gott var det också.
 
Min puls är nu normal igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0