Falsk varubeteckning

 
Det är inte tillåtet att sälja nötkött utblandat med lite hästkött utan att tala om att så är fallet. Det kallas för lurendrejeri.
  Nu skall vår tv-avgift betalas av alla som har tv eller dator. Det får de gärna göra men det skall ta mig tusan varudeklareras rätt. Om jag aldrig tittar på tv, jag känner faktiskt en dylik person!, men äger en dator som nyttjas flitigt så skall jag med nuvarande ordning betala tv-avgift. Varför skall jag betala för något jag inte utnyttjar?
  De riktigt rabiata vrålar då: MEN DU KAN! Det är nu vi hamnar på ett så kallat sluttande plan.
 
Säg som det är — man inför en avgift som gäller alla oavsett om det är en tv eller dator. Då uppstår frågan varför de som aldrig tittar på tv skall betala för svt:s verksamhet. Om det här skulle gå rätt till så skulle alla som köper en kommunikationspryl, oavsett vilken, beskattas varefter en fördelning av denna skatt skulle göras.
  Man brukar ju vara bra på att krångla till det i många andra fall: varför inte nu? Att vi smygs på ytterligare en avgift är numera så vanligt att vi inte ens reagerar. Förr räckte skatten till en hel del, till och med sjukvård, numera räcker skatten till allt mindre, avgifterna står som spön i backen, och nu räcker skatter OCH avgifter till ännu mindre.
 
Jag undrar var alla stålar tar vägen?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bengt

Till sommarens grillpartyn.

2013-02-27 @ 13:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0