Lite sansat från en klok man

 
Den gode Lars Gustafsson, en man som spelar i en alldeles egen division, har klokt att säga om hur tingen utvecklas och så här kan det låta (det är jag som fetat):
 
 "Maria Schottenius skrev nyligen, med den inbitna kulturchefens indignation om "pissrännan" av vulgära och okunniga kommentarer som nu infinner sig på tidningarnas nätsidor efter varje kontroversiell artikel. Hon har naturligtvis rätt. Men hennes förakt har att göra med ett förlorat privilegium. De där vulgära, okunniga, enfaldiga rösterna har funnits där hela tiden. Tillsammans med de bildade, kloka och idérika. Det är bara det att en ny teknologi gav dem röst."
 
Vill du läsa alltihop, gör det!, så finns det här.
 
Vill du för övrigt ha en trevlig stund, tillika bildande så skall du se till att titta på Kultureliten på SVT. Det är lite Fråga Lund över tillställningen och åtminstone jag känner mig lyft — rentav upplyft.
 
Lars Gustafsson är för övrigt en man, med blixtrande hjärna och en god portion humor, som tilltalar mig mycket.
 
Hade sådana som han fått komma fram mer i den alltmer hysteriska debatten om både ditten och datten så skulle det vara betydligt enklare att svinga benen över sängkanten på morgonkulan!
 
SvD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0