Snurren total!

 
Nu är folk på gång och är djupt upprörda över att en annons för boken "Invandring och mörkläggning" har "tillåtits" i DN.
 
 
Jag har, intresserad som jag är, så klart läst boken och varför den inte skulle få ha en annons i DN övergår mitt förstånd. Men DN har egen syn på tingen och som Wolodarski uttrycker sig: "Skulle liknande annonser börja inkomma med regelbundenhet till DN kan bedömningen bli en annan. Men i detta fall valde vi att hålla fast vid principen att låta så många röster som möjligt komma till tals."
 
Censur är således inget problem för DN. Den blaskan börjar glida långt ut på tunn is.
 
Undrar om de kommer att censurera SCB också? Så här skriver de (nåja, du måste gå vidare från detta inlägg) om samma sak som tidigare nämnda bok och eftersom jag läst båda så vill jag påstå att boken är snäll i jämförelse med SCB.
 
SvD hoppar på tåget med skygglapparna på.
 
Att vi i Sverige har problem inom en mängd områden har för de välmöblerade stått klart länge: klimatfrågan, övervakningsfrågan, EU-frågan och konsekvenserna av invandringen är några av de viktigaste.
 
Problemet i alla frågor rör hur vi skall klara det rent ekonomiskt, hur vi skall kunna kunna kalla oss ansvarstagande och, inte minst, hur vi skall kunna förklara för framtida generationer hur ända in i hillvitte vi kunda bli sektmedlemmar i fråga efter fråga.
 
Är ingen intresserad i gamla hederliga fakta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0