Infantil debatt med en dold agenda

 
Låt mig ta vår vackra Lucia som avstamp för detta inlägg. Vissa må förlåta mig för jag skriver ju anonymt vilket för många är en skum sysselsättning av någon för mig okänd anledning. Jag har träffat dylikt taskfolk förr, det är de som säger ungefär som så: är du inte läkare eller sjuksköterska så skall du inte komma med synpunkter på sjukvården. Sne´seglare med andra ord.
 
Debatten för närvarande, anförd av våra sååååååå skickliga journalister, handlar om allt annat än vad den borde handla om nämligen: hur får vi en integration som fungerar. Dagens debatt handlar om att, med suspekta metoder, jaga folk som tycker olika. Är det inte Lucior så är det SD-folk som skall jagas oavsett vad. Att vi får en bättre integration av det angreppssättet tror ingen. Därav dold agenda i rubriken, för en sådan måste finnas.
 
Thomas Nydahl skriver ungefär som så: I grunden finns det bara två sorters människor, de anpassliga och de i anden fria. Sverige är ett land med anpasslingar; här finns inga fria andar. Här råder rättning i leden och full fart åt samma håll, det må vara rätt eller fel.
 
I debatten om integrationen så är det tillåtet att strunta i fakta eller manipulerar fritt. Det gäller politiker, journalister (denna djupt oetiska yrkesgrupp med slappa ryggkotor), näringslivet och visst vanligt folk utan bildning.
 
Näringslivet är en ny spelare i denna såpopera. De hade tydligen en motannons till en tidigare annons för boken Invandring och mörkläggning. Nu finns det folk som granskar de här utspelen och en av dessa är Tino Sanandaji och det är nu det står klart — här finns en dold agenda, en agenda som vill oss ont. Läs själv så skall du se. Glöm inte att det är SCB som står för siffrorna.
 
 
 
Om de flesta politiker, stöttade av alla journalister, vissa forskare, svenskt näringsliv och de flesta som röstar, alla går samman och åt samma håll med manipulerade fakta i bagaget, då vet jag att här finns det en hund begraven — en hel kennel.
 
Personligen har jag egentligen bara två saker som jag finner ytterst besvärande: hur i hela friden skall pengarna räcka till allt (var det inte en kommun som tänkte släcka utebelysningen och om man ville ha den tänd fick invånarna hyra stolpen för 750:- om året) och hur skall yttrandefriheten skyddas framöver (den är enligt mig under allvarlig attack).
 
Att det finns en dold agende torde således vara klart. Någon vill oss ont.
 
Integrationsdebatten förs nu på samma sätt som klimatdebatten, övervakningsdebatten och EU-debatten, det vill säga med undanhållande och manipulering av fakta och med bakhållstaktik med där tillhörande stick i ryggen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0