Dåligt slut på året

 
 
Jag har mest ägnat mig åt min familj och goda vänner under julen. Jag har därmed haft så kallat noll koll på livet utanför denna kloka krets, men jag har också närt den lilla förhoppningen att världen skulle kunna tänkas ändra sig till det bättre, till lite klokare och sansade. Tji fick jag.
 
Zlatan drog till med: "När jag kommer ut i Europa jämför de mig med Messi och Ronaldo. När jag kommer hem jämför de mig med en damspelare, säger han och fortsätter.
- Med all respekt för det damerna gör, de har gjort det fantastiskt bra, men du kan inte jämföra herrfotboll med damfotboll."
 
Sånt sant klarar inte svensken. Det blev uppenbarligen ett herrans liv. Men alla med intresse i sport vet så klart att det är en väldans skillnad att titta på fotboll utförd av det manliga könet. Där är det kraft och mod i barm som gäller. Inom damfotbollen så är det möjligen mod i barm.
 
Men ve den som yttrar sanningen i vårt korrekta land!
 
Skånskan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0