Måste vara fel någonstans

 
 
Att generaldirektören inte har kolla på hur den moderna tekniken fungerar finner jag inte speciellt uppseendeväckande, hon har säkert viktigare saker för sig än att hålla reda på alla avgifter i de digitala systemen.
 
Men jag blir lite fundersam när hon uttrycker sig så här: "Det är en fråga för regeringen och inte styrelsen om jag ska sitta kvar. Tills jag hör något från regeringen sitter jag absolut kvar."
 
Vad har man en styrelse till på Arbetsförmedlingen om inte för att styra verksamheten, uppifrån och ut? Hennes resonemang tyder på att hon kan tänka sig att jobba i en organisation där de som bestämmer hur slipstenarna skall dras (styrelsen) vill ha bort henne för att hon inte fungerar, samtidigt som regeringen rent teoretiskt kan säga att hon skall sitta kvar.
 
Sånt kan bara sluta på två sätt: 1) hon avgår efter press från regeringen, 2) styrelsen avgår.
 
Illa skött som vanligt i den politiska svängen.
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0