Landsbygden inte miljöpartiets grej

 
Skojarpartiet nummer ett i gamla svedala är igång med konstigheter igen. Man vill satsa på förorter, miljarder. Det finns nog viktigare saker att lägga stålarna på skulle jag tro.
 
Denna sommar har jag ägnat mycken tid åt att åka runt i södra Sverige och jag har konsekvent undvikit alla huvudvägar. Jag har glidit runt på första bästa mindre väg som dykt upp; kors och tvärs genom landsbygden. Det är oftast ingen uppbygglig syn som möter en. Mindre orter verkar stendö’a.
 
En god vän till mig säger att det är Rutger Mackleans fel och han kan ha rätt, det började således för länge sedan. "Genom enskiftet splittrade myndigheterna effektivt den gamla bygemenskapen som fordrats vid samodling av åkrarna."

Oavsett hur det är med den saken så fortsätter vårt land att koncentrera all kraft på städerna och inte många sekiner satsas på en levande landsbygd. Det verkar heller inte vara någon politiker som intresserar sig för frågan.
 
Det är sorgligt och skamligt men viktiga frågor verkar inte intressera dagens politiker, framför allt inte miljöpartister. De vill också att vi engagerar oss MER i EU. Finns det ingen inom det partiet som följer vad som sker i vårt arma Europa?
 
De gröna är diktatoriska och de vill uppenbarligen köra landet i botten via alla idiotiska påfund som alla kostar skjortan.
 
Vid sista valet var det 7.033.000 röstberättigade. Om nu mp skulle få 10% (gud förbjude) så skulle det innebära att det i vårt land lullar runt, i runda slängar, 700.000 oinsatta och dåligt pålästa människor. De flesta i städerna.
 
Optimist blir allt svårare att vara, snarare en realistisk pessimist. Jag är i grunden en glad skit men nuvarande politiker satsar hårt för att grumla min framtidsbild.
 
Onda tider stundar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

http://www.youtube.com/watch?v=C4jgp9pLeFY
Svensk politik oavsett vänster,eller höger.

2013-08-22 @ 21:54:06
URL: http://karbole.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0