Klokt folk — inga tillägg behövs!

 
Egentligen bloggar jag för att anmäla en avvikande uppfattning eller för att få utlopp för min frustration och emellanåt för att påpeka att det finns alltför många dummerjönsar därute. Så icke denna gång — Robert Weil säger det som måste fram. Tyvärr tror jag inte att resten av näringslivets män och kvinnor, politiker och inte minst journalister fattar galoppen.
 
De har gått i skolor där kritiskt tänkande har inneburit att man enbart blivit egoist. Inom utbildningens värld poängteras vikten av individuella planer men man tappar att hand i hand med dessa planer finns en lika viktig del av livet i verkligheten — att kunna umgås med andra.
 
Kritiskt tänkande har de inte lärt sig, inte fått in under huden, det syns på mängder av debatter inte minst inom klimatsvängen.
 
Det är glädjande att en man som Robert höjer rösten och jag kan inte annat än buga mig och tacka. För den som vill ha roligt och samtidigt få ytterligare en puff i rätt riktning rekommenderas foljande video (20 minuter, hejdlöst rolig och ytterst tänkvärd):
 
 
 
DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0