Hur svårt kan det vara?

 
Det råder förvirring i de svenska hushållen starkt påhejat av diverse förstå-sig-påare och det i de enklaste av ämnen — våra mat- och dryckesvanor. Saken är enkel: inled, om du kan, med lite kaffe och en ostmacka till frukost (själv får jag kvällningar av mat innan tolv på dagen); till lunch äter du en väl avvägd maträtt av kall eller varm sort (ovanstående avbildade rätt är för stor); inmundiga sen en lika väl balanserad kvällsmåltid av lagom storlek och vips — klart!
 
Idealvikten sitter som ett smäck och så var det bra med den saken.
 
Dryck är lämpligen vatten i vardagslag (mjölk är för diare, läsk för idioter, öl ökar midjemåttet). Vid lite festligare tillfällen vin eller champagne (det senare alltid lämpligt till alla måltider) och till kvällskaffet kan man vid dessa tillfällen unna sig en guldkant (punch+konjak) på tillvaron.
 
Med dessa enkla råd glider du genom livet likt en sylf/sylfid och det stora plusset med min diet är att du undviker psykiska problem. Du hasar dig genom livet och ger blanka tusan i alla, av hälsotalibaner instiftade, råd om ett "korrekt och optimalt" intagande av livsnödvändig näring.
 
Så enkelt var det.
 
Ut i solen och njut av kräftorna (dessa kan du äta hur många du vill av även om min gräns brukar ligga vid 25-30). Di skall vara svenska och avnjutas med immigt brännvin och, jag beklagar, en isande kall öl.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0