Rubriker ibland, ibland inte

 
Ibland blir det liv luckan, ibland är det mer eller mindre tyst som i graven. Nu har det visat sig att kebaber innhållit fläskkött. Leverantörerna har således lurats igen, det blir så när livsmedelsindustrin blir stor och styrs av pengar och inte omsorg om maten.
 
Det är såklart fel och det skall beivras och åtgärder skall vidtagas för att straffa de skyldiga. Det är helt enkelt lurendrejeri. Luras får man inte.
  Minst lika allvarligt är det dock att det serveras halalslaktad mat på många ställen utan att människor upplyses om detta faktum. I Skåne finns det skolor och annat som, utan att tala om det för vare sig barn, föräldrar eller boende, serverar kött enligt denna vidriga slaktmetod.
 
Hade min unge, på den tiden det begav sig, utsatts för mat av denna typ då skulle det ta mig fan bli andra bullar av. Men svensken är en tyst typ som låter vad tusan som helst passera.
 
Bedövning eller inte, det skall inte läsas en massa religiöst skit över den mat jag och de mina äter. Och som det står i artikeln, kommunen som köper in går bara på priset. De tror, trots allt som hänt, att livsmedelsindustrin är schysst. Glöm det.
 
Och kommer maten från utlandet då vet vi inte skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0