Antidemokrater göre sig icke besvär!"

 
Så var den pågen väck — vilket var väntat och glädjande. Men annat var väl inte att tro. Att folk som Mustafa över huvud taget kommit i rampljuset visar bara att vi i vårt trevliga land ibland är naiva långt utanför rimliga gränser.
 
Mustafa och hans gelikar är i grunden kvinnofientliga och odemokratiska men de argumenterar som om de vore höjden av demokrater, vilket de facto är helt fel.
 
Jag hoppas att alla i framtiden kommer att vara lite mer uppmärksamma på när dårar söker sig in i beslutande församlingar. Men jag tvivlar.
 
SvD DN SR
 
 

Kommentarer
Postat av: Christina Johnsson

Jag vill ha ett Facebook-upprop, med att moderaternas islamist Waberi ska avgå!!

2013-04-14 @ 10:41:55
Postat av: Anonym

Omar Mustafa håller på att bli ett värre PR-mässig katastrof för Socialdemokraterna än vad Abdirizak Waberi är för moderaterna. Waberi har, även han, gjort en mängd kontroversiella uttalanden och har intressant nog en bakgrund som ledare i Islamiska förbudet i Sverige. Han sade sig bl.a. vilja leva i en islamisk stat i vilken politiken styrs efter koranen ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Abdirizak_Waberi ). Det känns ju sådär att han är aktiv i de nya Moderaterna.

2013-04-14 @ 13:37:10
Postat av: Lennart Andersson

Utmärkt att (S) rensar ut islamister ur partiet. Inga islamister i våran riksdag. Nu måste alla andra partier göra samma sak. Waberi (M) och Kaplan (MP) måste sparkas ur parti och riksdag.

2013-04-14 @ 13:49:56
Postat av: Svante Svensson

En sak förstår jag inte, flera av dessa Muslimer har flytt sina hemländer p.g.a. att de har varit förföljda av religionen, som gäller där. Hur i hela friden kan man då försöka få in den religionens förtryck i det land man fått en fristad i? Jag undrar också, om jag skulle flytta till Saudiarabien, kan jag påverka deras religion, och grundlagar? Det jag skriver nu måste väl anses som rasistiskt, men anser att ofta att det är dessa invandrare, som står för rasismen i samhället. Om jag blir illa behandlad av en Svensk är det tillåtet att säga ifrån, men blir jag lika illa behandlad av en invandrare, och säger ifrån på samma sätt är det rasism.
Svante

2013-04-14 @ 13:53:34
Postat av: Ipse Cogita!

Till alla:

Tack för visat intresse:) Svante: du skriver att det du nämner kan betraktas som rasistiskt; sitt lugnt, det mesta man yttrar nu för tiden klassas av stollar som rasistiskt.
Att vi i Sverige inte skall ha folk i beslutande församlingar som till exempel inte vill ta kvinnor i hand är en självklarhet.
Feministerna är för övrigt osedvanligt tysta i Sverige gällande det faktum att vissa muslimska män starkt förtrycker sina kvinnor, varje dag även o mannen sitter inspärrad.

2013-04-14 @ 14:15:46
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Svante Svensson

Min uppfattning av feminister är att deras agenda går ut på att mannen ska sitta, och kissa.
Svante

2013-04-14 @ 16:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0