Demokratins dödgrävare lullar vidare

 
Så börjar, så sakteliga, politikernas löjeväckande försök till övertalning av svenska folket. Vi skall inledas att tro att mer centraliserad makt till EU är vägen framåt. Så kan enbart föraktare till begreppet demokrati resonera. EU är väl bland det mest odemokratiska som finns och i det läget väljer Cecilia att argumentera att än mer makt till centralmakten är av godo. Nu kanske det inte är så konstigt eftersom hon själv sitter mitt i smeten.
 
Men visst är det skönt att veta att hon resonerar som så: "Vid årets ”state of the union”-tal i Europaparlamentet lade EU-kommissionens ordförande José Manuel Barroso fram sin framtidsvision för Europa. Han ser för sig en utveckling mot ett federalt Europa. Jag håller med."
 
Bra, så vet vi var vi har denna representant för icke-demokrati. Glöm inte att ALLA sa att detta ALDRIG kunde hända, att detta var ont förtal. EU var tänkt att fungera som en liten trevlig klubb som vi alla kunde acceptera.
 
Sen är tanten dåligt insatt vilket följande uttalande visar: "Federalism handlar inte om att all makt pressas uppåt, utan om att beslut bör fattas på rätt nivå."
 
Uttalandet väcker frågor: vad har EU att göra med vilka glödlampor vi använder? Varför kämpar EU med näbbar och klor för att Europas medborgare skall övervakas ända in på toa? Varför vill EU ta över mer och mer av den makt som idag finns i respektive länder? För att vara tydlig: "rätt nivå" — my ass!
 
Hon är tröttsam och exeptionellt dåligt påläst och därmed farlig. Hon är dessutom folkpartist vilket innebär att ni kan stryka den damen från valsedeln 2014. Stryk det partiet också förresten! Hon är dock tydlig:
 
 
Att jag skulle rösta på en person vars inriktning är mer centralisering och därmed mindre makt till mitt närområde finns inte i min sinnevärld. Visserligen är hon vald, men hon vet, liksom jag, att hon är i händerna på tjänstemän.
 
EU har faktiskt lyckats med konstycket att låta tjänstemän besluta om alla viktiga ting. Tillåt mig slå sönder lite väggar i förtvivlan, tillåt mig må illa, tillåt mig ana att det de facto finns människor som kommer att syna korten, avslöja bluffen och sakta men säkert slå tillbaks.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0