Trööööööööttsamt!

 
Att kommentera soppan Israel/Hamas är knappt värt besväret. Ingen, och då menar jag ingen vill någonting i den konflikten. Att det finns folk som fortfarande intresserar sig är imponerande.
 
Jag har levt så pass länge så jag kan numera med bestämdhet säga att det inte kommer att lösa sig oavsett vad som görs av vem och när. USA och Israel är knutna med oupplösliga band så från den koalitionen finns inget att hämta. EU är ett skämt och befinner sig inte ens på spelplanen; och skulle de försöka så blir det på Israels sida eftesom Israel i realiteten redan är en del i EU. Ryssland vevar på med sina allierade och så vidare i all oändlighet.
 
Hela konflikten är en tragedi och den enda lösningen är väl att alla får leva i samma land, under samma lagar och under samma regering. Det är ju inne med att tycka olika så det är bara att sätta igång.
 
Jag kommer dock att dö långt innan det händer något vettigt i den regionen, så även mina barn och barnbarn.
 
Trööööööööööttsamt är ordet för dagen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0