Egna regler för journalister?




Så åkte då Expressen dit för att de handlat vapen, förvisso för att de ville visa hur lätt det är, men ändå. Personligen har jag inget emot metoden att via lite halvsuspekta metoder avslöja brister i samhället, men det gör inte att journalister skall ha ett eget system inom lagarnas ram.

Om jag gjort exakt samma sak, exakt samma!, så skulle jag tro att domen blev densamma. Och då blir det enkelt — journalister har inga fler rättigheter än jag, de är så kallat vanligt folk.

Men de behöver ju inte sluta med det här för det. Det är bara att veva på i lagliga gråzoner men sen får de också ta konsekvenserna.

Så var det med det!

SvD DN SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0