Ett tag var jag lite orolig ...





Här har jag gått, glad i hågen och med ett småleende på läpparna, ringt farsan på Irland och tyckt att livet varit lika soligt som denna dag. Har inte riktigt tänkt på att svenska teleoperatörer missat chansen att dj...las med oss via blockering av "gratistjänster".

Men nu är väl snart ordningen återställd och "gratis" är snart ett minne blott. Det känns riktigt bra att få veta vilka bolag som inte följer med i utvecklingen så att man kan undvika dessa i framtiden.

Telia tycks leda utvecklingen och detta bolag skall jag framöver börja debitera när jag får problem med såväl digitala som analoga nät. Ingen har nog jobbat så mycket gratis för Telia som jag. Varje gång det strulat, inte ofta skall erkännas, så är det jag som sliter med mina prylar innan Telia behagar skicka en kompetent person. Varje gång har det varit fel i "skåpet" på gatan, ett skåp jag inte får pilla i.

Och hur många timmar har jag inte suttit och väntat på att detta kommunikationsföretag skall svara på mitt samtal, allt via ett par hundra knapptryckningar likt "tryck 1 ..., tryck 4 ..." i all oändlighet. All min tid har de fått gratis. Även här kommer jag att skicka räkningar, noggrannt specificerade.

Från och med nu skall jag således skicka räkning varje gång jag jobbar gratis för eller väntar på gamla televerket!

SvD DN SR




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0