Nattmössa på!

 
Den nästintill religiöse fanatikern Svante Axelsson vevar på om hur allt skall bli bra om vi tar bort allting. Han skriver bland annat om hur dyr kärnkraften är oavsett hur man räknar men han nämner inte ett skit om hur dyr vind- och solkraften är för oss som betalar. Han nämner så klart inte heller hur oerhört ineffektiv båda dessa krafter är.
 
Men han vill, och tror nog, att vi på 18 år(!) skall klara allt med förnybara källor. Det vore väl bra om han talade om hur det skulle gå till. I klartext skulle till exempel ingen köra bil så säg det då!
 
 
Svante spelar i samma liga som de här stollarna:
 
 
 
För en bråkdel av de resurser som nu läggs ner på tvivelaktiga, men lite sexiga, ting skulle världen kunna bli så mycket bättre snabbt. Fattigdom och sjukdomar kan utrotas snabbt och billigt och på så sätt skulle människor kunna gå vidare och även skapa hälsosamma miljöer. Hur många dör av undernäring, törst, malaria, aids med mera i fröhållande till de som dör av tänkbar global uppvärmning, en uppvärmning som för övrigt inte skett de senaste 15 åren?
 
Folk som Svante lattjar runt i sin lilla lekstuga allt medan folk dör i sina hem på grund av föroreningar när de lagar mat med skitigt och giftigt bränsle. Det är en fråga som inte är så fräck för Svantarna i vår värld, men för ett spottstyver och snabbt skulle vi kunna rädda miljoner liv.
 
SvD SvD

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Jag håller med dig angående vindkraften, den kommer aldrig att bli lönsam, men jag gillar inte kärnkraften heller, då talet om ”säker förvaring” av avfallet inte kan tillgodoses. Men du jag vill inte hamna bland Svantarna, då trivs jag bättre med min blogg http://svantelarvig.wordpress.com/. Jag anser mig vara unik.
Svante Svensson

2012-06-23 @ 15:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0