Dessa insnöade politiker




Politiker skall nog hålla sig ifrån det mesta och i synnerhet skall de hålla sig ifrån att ge råd hur mänskligheten skall bilda sig. Ray Bradbury, som dog häromdagen, och som älskade att skriva och som tackade sin lyckliga stjärna att han inte gick i college. Hade han gjort det hade han blivit det vänsterpartisterna ovan vill.


Ray Bradbury

Hur skall man då göra som ung människa? Börja med att lyssna på Ray´s enkla råd: gör det du älskar, älska det du gör. Det där kan ju ta lite tid men varför skynda. Livet är långt och samtidigt kort så slösa inte bort tiden med att hålla på med sådant du inte gillar.

Sir Ken Robinson är en annan som fattat galoppen har gjort en enkel lista att följa vid livsvalen:

1) I get it! (Jag fattar, detta är jag bra på.)
2) I love it! (Jag gillar det, detta är min grej — min passion.)
3) I want it! (Det här vill jag verkligen.)
4) Where is it? (Var finns det, var hittar jag det jag behöver för att komma igång)

Att näringslivet skulle vara de som skall styra våra val här i livet kan enbart obildad folk komma på. Det som dör först med modeller som vänstern här föreslår är så klart nytänkandet, kreativiteten och det är där framtiden ligger.


Sir Ken Robinson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0