Slentrianmässig rapportering — som vanligt

 
Siffrorna verkar rätt, ytskiktet på Grönland har smält till 97%, men visst kunde man begära att vår stora dagsdrake kunde bemöda sig om att kolla lite extra huruvida detta är alarmerande eller inte. Men det är väl för mycket begärt.
 
WUWT bemödar sig och haver man sett:
 
 
So far, so good alltså!
 
I sammanhanget tycker jag att det rätt tragiskt att jag, som är en vetgirig person, numera inte kan förlita mig alls på svenska medier i vissa frågor (klimatet och EU-frågor till exempel). Inte på P1, inte på "seriösa" dagstidningar inte på några!
 
Jag är tvungen att snurra runt klotet till seriösare gammelmedier (Der Spiegel är en) och en drös av bloggare med insikter långt djupare än Vetenskapsradion på SR. Att vi har hamnat där finner jag direkt stötande för det innebär ju i klartext att vi går bakåt i tiden till tider då vi var totalt insnöade och visste nada om omvärlden.
 
Politiker och gammelmedierna dundrar ju på som tokstollar hur fantastiskt globaliserade vi är, eller skall vara, men i realiteten går vi sakta men säkert tillbaks till den ankdamm vi en gång kravlade oss ur.
 
DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0