Vissa tror men fattar inte




Jag trodde det här var solklart: man skär inte av förhud på hankidsen lika lite som klitoris på honkidsen. Alldeles självklart är det så. I dagens artikel hävdar Susanne att om man inte kapar förhud så får inte judendom och islam finnas.


Det måste innebära, och det är inte jag som drar det till sin spets, att man inte kan ha en dylik tro utan kapad penis.

Det kan hon väl inte ens själv tro på.

Sen glömmer hon en viktig punkt. Religion är en tro och vad man tror på är så klart personligt. Just religion gör att man tror att man kan specialstifta lagar och företeelser lite hur som, bara för att de religiösa tror är så klart trams. Innebär det också att jag kan ha, gärna en lika knasig tro som de religiösa, egna regler bara för mig och mina gelikar? Skulle inte tro det.

Men okey, vi bestämmer att vi skall ta viss hänsyn till "troende". Då återstår bara en väsentlig och grundläggande fråga: hur vet vi vad spädbarn tror på?

Religiöst folk skall ha kroniskt smisk på fingrarna, så det så!

SvD

Kommentarer
Postat av: mikael

Judars och muslimers totalt misslyckade kroppskultur beror på detta men de tycks inte bry sig.

Bortsett från då Judemedia skriver massa artiklar om framgångsrika Zlatan som inte ens är omskuren.

2012-01-02 @ 23:50:04
Postat av: JSC

Det intressanta är att religiösa individer, den per definition mest intoleranta människotyp som finns, börjar tjuta likt sirener en dimmig natt i samma ögonblick som de inte får hållas med sina förhistoriska idiotier.



Man kan säga vad man vill om den gamla socialdemokratin men den gjorde faktiskt ett rätt gott arbete med att reglera bort religiösa tokigheter – dessvärre lade man ner arbetet någonstans på upploppet och nu har vi en Kristborgerlig allians med inbäddade dårar som naturligtvis inte kommer att göra det ringaste åt saken.



Hur som helst gäller det att utsätta de här tokfransarna för maximalt sekulärt tryck och omedelbart förbjuda företeelser som strider mot internationella konventioner, för att inte tala om svensk lag och sist men inte minst sunt förnuft av den typ man tillägnar fri från religiös uppfostran.

2012-01-03 @ 00:31:04
Postat av: Svante Svensson

Tycker att sådant är så hemskt att jag inte med normal svenska kan kommentera, och det språk som jag skulle använda i så fall, inte hör hemma i skrift.

Svante

2012-01-03 @ 14:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0