Mångkultur kontra integration




Mångkultur och integration är egentligen varandras motsats vilket ständigt ställer till med bekymmer. Nu handlar det om att man tydligen inte kan: "Ett generellt förbud mot heltäckande slöja är däremot inte möjligt."

Det är således möjligt att i dagens skola lulla runt och täcka ansiktet helt, dock inte alltid. Det öppnar nya friska möjligheter till skolk. På med en rånarmask på valfri unge och vips behöver du inte gå i skolan. Du kan alltså skicka en ersättare lite när du vill och om du är trött på skolan.

Fiffigt uträknat och det hade jag gillat när jag gick i skolan.

Jag hoppas nu att vi slipper fler urtråkiga diskussioner huruvida man får ha mössa eller annan huvudbonad på sig i skolan. Skulle problem uppstå med det så löses det lätt med att man hänger på sig ett tält ovanpå den klädsel du valt; i vårt land är allt möjligt.

SvD DN

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte hjälpas, jag håller med dig. Har jag inte lust att gå till skolan idag, skicka syrran, eller någon. Tyvärr är jag man så konceptet skulle inte fungera för mig, när jsg gick i skolan. Jag blev inte heller något ljus i skolan heller.

Svante

2012-01-11 @ 18:19:15
Postat av: Malin

Ja, det är ju tammefan helt jävla otroligt! Jag håller naturligtvis med dig. Fan.

2012-01-13 @ 15:32:55
URL: http://m2theallan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0