Inget nytt från Malmö




Som boende i Malmö så är man ju inte stolt precis. Här skjuts det (det finns mycket mer skit i den här stan men det skrivs det inte om) så det står härliga till. Jag är på intet sätt religiös men när judar förföljs på ett sätt som definitivt inte är acceptabelt i rikets tredje stad då klämtar klockor; och det hör vi förvisso talas om men inte i den utsträckning som det borde.

Det här har pågått i många år men det verkar inte hända någonting. Kanske inte så konstigt när polisen nu säger:



Det var väl på tiden! Han fortsätter:



NU!?

Två saker måste till på stört: det första som krävs är att fakta skall på bordet i samtliga fall (till exempel vem hotar och trakasserar judar, vem skjuter vem varför ...), det andra som måste till är att buset skall jagas ända in i kaklet och det skall ske under lång tid, inga punktinsatser här inte.

Polisen är den yttersta garanten för att samhället kan betraktas som anständigt så de får stå för den kortsiktiga lösningen. Den långsiktiga lösningen åligger det våra politiker att fixa och då förstår man att det inte kommer att ske eftersom de vimlar och hycklar i frågan.


Att förbjuda skjutvapen och straffa förbrytarna hårt låter som en bra grej men den har ju en baksida. Går det här ännu längre så finns ju risken att en svensson som jag ser till att beväpna sig, självklart i självförsvar, och då lär jag åka i finkadusen och det på längre tid än de förhärdade brottslingarna. Jag får säkert ingen rabatt på straffet.

Mycket farlig väg vi just nu vandrar, var så säker!

SvD DN SR


Kommentarer
Postat av: Olof Andersson

Dessa etniska motsättningar vi ser i Malmö är precis lika utbredda som i övriga oroshärdar i världen.

Malmös politiker spelade ett högt spel när man tog beslutet att forma Malmö till vad det är idag.

2012-01-03 @ 17:09:49
Postat av: Ipse Cogita!

Olof A:



Just i den frågan tycker jag man skall läsa detta:



http://www.dn.se/kultur-noje/professorn-varnar-for-valdet



Svante Nordin är prof. i idé- och lärdomshistoria och han skriver bland annat så här:



"Är det problemet, att muslimerna blivit fler?



– Jag tar inte ställning till invandringen. Det jag vill peka på är att mångkultur och integration är vandras motsatser. Men nu talar man om det som synonymer. Jag strävar efter intellektuell klarhet."



Tack för övrigt:)

2012-01-03 @ 17:45:07
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: per olofsson

Se till att de lagar som redan finns efterlevs. Att skapa fler som polis och övriga myndigheter inte klarar att leva upp till är meningslöst.



I enlighet med någon agenda som jag inte förstår skriker några efter skärpta lagar. Trots detta är som redan sagts inte de lagar som redan finns efterlevda.

2012-01-03 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0