Horace Engdahl is the man!



En Felicia Feldt, eller vad hon nu heter, har skrivit en bok om morsan och tydligen lyckats sabla ner henne med besked. Det står så klart henne fritt att göra men visst blir man trött på att Slas, Kerstin Thorvalds med fleras släktingar tycks gilla att frossa i sina stackars föräldras varande i i svunna tider.

Att skapa något eget vettigt verkar inte vara deras grej. De parasiterar på föräldrarna.

I Felicias fall är det extra bekymmersamt eftersom hon inte nämner morsan vid namn, tar död på henne i slutet och således verkar låtsas att det är en roman men inte. Men på omslaget ser vi en halv Anna Wahlgren.



Nog om småfolket. Felicia klargjorde inget hos Skavlan ikväll. Men det gjorde Horace Engdahl. Han är en man med bildning och stor förmåga att samtala på ett sätt som får mig att önska mer, mer, mer ...

En bildad man i sina bästa år vill jag se i många tv-program där han sätter sig med i princip vem som helst han finner intressant och genomför ett samtal i ordets bästa bemärkelse. Ett två timmars samtal (icke mindre!) med denne man som koordinator skulle troligen ge mer än en hel veckas slötittande på dumburken. Jag skriver samtal, ej intervju, och det är det som är grejen. Alla andra "samtal" jag ser är intervjuer men låtsas vara något annat.

Lite tyskt och franskt stuk med andra ord.

Horace for TV!

PS För den som inte läst Stefan Zweigs bok Världen av igår så återstår många sköna timmar som hugger tag i både dåtid, nutid och en själv.

SvD Expressen

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5CZr17HLH5U

Jag blir inte klok på detta, jag tycker det verkar vansinne, du gillar ju inte EU, precis som jag. Vet du vad det rör sig om. Ledsen men det har inte med ditt inlägg att göra.

Svante

2012-01-14 @ 18:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0