Värre än narkotika




Det är uppenbarligen stora problem med alltför packade människor numera. Jag är väl inte den högste moralisten i denna värld men drickandet och sättet det dricks på lämnar mig starkt fundersam. Vad är vitsen med att hälla i sig alkohol över den gräns när man är med på banan, när man inte längre finns mentalt på plats?

Jag tror faktiskt att detta är ett stort problem som kommer att ställa till det rejält för de unga om man inte lyckas få lite ordning på torpet. I England är det troligen redan för sent (bilden är därifrån) och där vill man bland annat ha speciella bussar med medicinsk personal i centrum i städerna på kvällarna. Suck.

Det är ju inte bara drickarna själva som riskerar liv och lem utan alla andra runtomkring skall behöva stå ut med alltför stökig miljö och ibland, ganska ofta faktiskt, skall man lyssna till oförskämdheter och till och med hot, låt vara från fyllon men ändå.

Eftersom alkohol ställer till mest bekymmer av alla droger:



... så borde ju insatserna från samhällets sida vara i paritet med det och så tror jag inte det är. Här vinner säkert narkotikajakten med hästlängder.

Inge’ bra det här och ansvaret på vuxna är stort.

DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0