Kryss i taket — på rätt väg!




Det är mycket man inte vet och tur är väl det. Någon har någon gång kommit på den ljusa idéen att det är en polisiär uppgift att kolla istappsläget och inte bara det:



Det finns säkert mer som kan göras av andra (om jag inte missminner mig så inspekterar polisen farliga gruvhål i naturen också) och det betecknar jag som ett steg i rätt rikting.

Men nu skola administrativa kvarnar mala, utredningar tillsättas och förändringar som leder till att polisen kan koncentrera sig på att jaga buset och upprätthålla ordning och reda lär dröja; förhoppningsvis får mitt barnbarn uppleva att polisverksamheten renodlas.

Men heder åt initiativet!

SR SvD DN

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Polisen har nyligen utökats med 3000 nya poliser, och nu läser jag att de vill bli befriade från de enda uppgifter de har kompetens för.

Svante

2012-02-29 @ 19:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0