Och i resten av världen ...?

 
Under lång tid nu har svenska medier sysslat med OS eller haft semester. Nu börjar det röra sig lite och nu sysslar man med viktiga ting — myndigheters festande. Oops, jag höll på glömma prinsens dito.
 
Under tiden kan jag läsa om hur EU sakta men säkert är under attack. Inte bara Euron alltså, utan hela experimentet EU. Om detta skrivs intet från gammelmediernas sida. Här måste jag förlita mig på utländska MSM, främst de tyska.
 
Vill jag veta lite mer vad som står på spel, och det på svenska språket, så får jag gå till bloggvärlden. HAX listar till exempel då och då vad som de facto sker.
 
Svensk gammelmedia går tyvärr kräftgång vilket kanske är lämpligt just i dessa tider men inte länge till. Som läsare av ett 30/40-tal olika tidningar och bloggar, dagligen, kan jag bara konstatera att den svenska mediavärlden är liten och ytterst trångsynt.
 
DN
 
 

Kommentarer
Postat av: Gurra

Visst. Svenska medievärlden försöker förtiga bl.a. tyska piratpartiets sensationella framgångar som mycket möjligt skulle kunna göra nyföretagande och entreprenörsskap mycket mer tilltalande i Tyskland.

2012-08-14 @ 14:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0