Inget ramaskri precis

 


 
Våra maktpersoner och myndighetspersoner gör emellanåt sitt yttersta för att fibbla med både ditten och datten. För det mesta sopas allt under mattan och allt är glömt.
 
Så blir det säkert även i detta fall men det borde vara lite extra allvarligt när en myndighet som heter Centrala etikprövningsnämnden sysslar med det som de skall övervaka att andra inte håller på med.
 
Storm i ett vattenglas? Nja, egentligen inte. Kraven på att vi medborgare skall sköta oss är hårda och järnnävarna kommer fram när vi inte sköter oss och ingen pardon ges.
 
Jag fick ett brev från en tillsynsmyndighet i slutet av juni. Jag var tvungen att svara inom fjorton dagar annars skulle f...n ta mig (andemeningen var sådan). Jag ringde omedelbart till berörd instans och handläggare eftersom det fanns ett fel i pappren. Vederbörande hade gått på semester (dan efter) i fyra veckor.
 
Chanslös således. Vaffor gör di på ditte viset?
 
SR SvD

Kommentarer
Postat av: elina

Har också drabbats av snabba myndigheter. Var på semester i 4 veckor och under tiden blev jag kallad till regeringsrätt som expertvittne. Men de hade ingen postgång i Sarek så jag hann få böter innan semestern var slut.Tyvärr förfalskade vi inga datum utan jobbet (skattebetalarna) betalade böterna.

2012-08-31 @ 12:20:31
URL: http://blogg.iniskogen.se
Postat av: Ipse Cogita!

elina:

Jag har lärt mig att det kan vara än värre; vissa förlitar sig tydligen på mail också och då vet vi hur det kan gå;)

Tack, för övrigt!

2012-08-31 @ 13:12:01
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0