Sverige i tiden





Det har varit mycket diskussioner kring hur vi stackars arma satar kommenterar för grovt, beter oss som troll och vi förstår inte alltid hur viktig journalistiken är. Visst ligger det lite i det men man kan väl vända blicken innåt emellanåt och se vad man själv gör.

MainStream Media (MSM) visar idag på två ställen hur en slipsten skall dras; jag vill inte jämföra dessa med troll precis men inte blir jag imponerad av tyngden, djupet i artiklarna.

AB lyckas med konststycket att, som vanligt, "avslöja" att Annie Lööf minsann bor konstigt och får ersättning för det. Fallet oklart, frågan minimal, "grävandet" lätt och artikeln stor. Men, men, men ...

I SvD rullar Ingvars naziförflutna vidare. Han var 17 år hade åsikter som idag och hans nuvarande ålder så klart inte är acceptabla vilket han väl sagt några gånger. Nu skänker han en massa stålar till FN men det skall så klart också svärtas, "damage control" kallas det visst.

Visst får man skriva om vad man vill, åtminstone inom MSM, men jag hade gärna sett att man grävde lite på riktigt, i riktigt viktiga frågor, om inte alltid så ibland. Som vanligt undrar jag var MSM är i den ytterst outredda frågan om vem som var förrädare under DDR-tiden. Det fanns en drös svenska angivare som läckte info till stasi men om det hålls det tyst.

Även de kan så klart handlat i ungdomligt oförstånd men upp på bordet skall det!


Sen har det kommit till min kännedom att MSM använder Flashback med flera liknande källor när de jobbar. Hittills har jag bara talat med fyra reportrar som jag känner i denna fråga, men det tycks vara sant.

Om det nu skulle vara riktigt så skulle det innebära att MSM som förfasar sig över kommentarerna i tidningen samtidigt använder sig av sidor som verkligen snokar och tar i.

Självklart följer jag samma sidor om nu någon skulle undra. Men hycklar i den frågan gör jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0