Ovald maktkvinna härskar



Censilia är urtypen på en människa som inte har kontakt med verkligheten. Hon älskar makten utan att behöva ta ansvar. Hon styr och ställer och läxar upp såväl politiker som länders medborgare. Hon har en enastående von oben attityd som hon troligen inte är medveten om. Hon och hennes gelikar vet bäst, kan allt och njuter av makten och av att förtrycka oss andra.

Hon är inte vald, har inget mandat från Europas folk och likförbannat kör hon på som en berusad gnu i en glasfabrik.

Hon må vara hur akademiskt skolad hon vill men hon når inte ens upp till fotknölarna på människor som verkat internationellt och gjort skillnad, som till exempel Dag Hammarskjöld, en man som kunde kombinera knivskarpt intellekt, analysförmåga, hårda nypor, glimrande relations- och kommunikationsförmåga med en stor kulturell och medmänsklig förståelse. Inte f...n hade han och liknande storheter hållit på och förnedra folk; ej heller hade han uppträtt arrogant och oanständigt gentemot sina medmänniskor.


Läs gärna

Själv säger hon: "Jag är ingen älskare av överstatlighet ..." och så ägnar hon varje vaken timme åt att syssla med just det. Det är sällsynt att man sysslar med sånt man inte gillar på heltid och gör det precis hela tiden.

Det finns diagnoser för dylikt folk.

Europaportalen

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

http://ltz.se/asikter/debatt/1.3910936-krisen-avslojar-eurons-brister

Tror du att detta är sant?

Svante

2011-09-18 @ 12:29:24
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:



När jag snurrar runt i världen via nätet så är beskrivningen som du gav mig inte helt sned. Det verkar faktiskt som om både politiker (vissa) och medborgarna i tungviktarländer som Storbritannien och Tyskland har tröttnat, och det rejält, på alla skamgrepp som EU sysslar med.



Skillnaden verkar vara att politikerna vill reformera EU, läs lura oss en gång till, emedans medborgarna inte vill ha sk...ten.



EU tyckte jag var bra och jag röstade ja, tyvärr, men nu är det direkt misskött och demokratin är de facto satt ur spel.



Men som vanligt: vad vet jag?

2011-09-18 @ 13:47:04
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Ipse Cogita!

Svante igen:



Kolla vad som händer idag i Berlin. Ett ytterst viktigt val som lär peka ut inriktningen i deras politik framöver. Sist jag kollade så skulle till och med Piratpartiet få 9% och det säger en del om att folk tröttnat!



Jag gillar för övrigt piraterna eftersom de är de enda som slåss för medborgarnas integritet på riktigt.

2011-09-18 @ 13:50:16
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Svante Svensson



Har noterat detta, och skall följa det noga. Jag trodde på EU-tanken i börja,n men lyckades genomskåda den innan jag röstade ja, för det gjorde jag inte. Det enda EU har gjort, är att låta fler vargar leva, och det är bra. Jag ska lämna en länk till en blogg jag tycker är bra. http://varghjarta.wordpress.com/ här har du en som brinner för vargen.

Med vänlig hälsning

Svante

2011-09-18 @ 15:00:34
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:



Tack, och vad gäller vargen så har du i mig en like. Om vi inte har plats för det fantastiska djuret så kan vi väl mer eller mindre packa ihop naturen och göra stad av hela rasket.



Det värsta är att om man inte står upp mot de som vill utrota ulven så står snart både lo, järv och lite annat smått och gott på tur!

2011-09-18 @ 15:10:11
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0