Om det vore män ...?




Jag bryr mig inte om hur regeringen gör eller vad centern gör men det slår mig en tanke: vad hade hänt om alla byttes ut mot män? En manlig partiledare utser enbart män i sitt dream team? Jag misstänker att detta går vägen för att det nu är 12 män och 12 kvinnor i regeringen och det var nog det som fällde utslag. Det övergripande jämställdhetsmålet har vägts in. För centern i övrigt verkar vara väldigt ojämlikt:

Statråden

(75 % kvinnor och resten man)

Partistyrelsen

Det står det skall vara 16 stycken i partistyrelsen men jag får det till 18 på bilden. 6 män och 12 kvinnor vilket torde bli 33 % män ...)

Men vem bryr sig om sådant.

AB SvD DN SR GP

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson



Detta kommer aldrig att hålla Eklööf faller till marken på hösten.

Svante

2011-09-29 @ 14:29:31
Postat av: Svante Svensson



http://www.youtube.com/watch?v=jB3j9Sr2rJ4&feature=related

I pessimismens anda kanske denna kan få någon att känna sig lite gladare.

Svante

2011-09-29 @ 16:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0