Gustavs grabb har landat




Människor som Leif G W växer min själ inte på trä’n. Hans senaste bok har jag just packat upp så nu är helgen räddad.

Jag är förtjust i karl’n. Inte nog med att han kan skriva på ett sätt som sätter honom i ett eget fack, han har humor också och den är så där ljuvligt torr och underfundig. Att han har huvudet på skaft är självklart. Sen handhar han sin ångest på ett sett som gör att han borde handleda inom psykiatrin. Metoderna kommer så klart inte att godkännas men så är det i den branschen, men de har fört Leif långt.



"[...] är ingen bra start i livet." är ett typiskt Leif GW understatement. Om mamman säger han:

"De sista åren ägnade hon åt att utplåna spåren efter mig. Det var jävlar i mig välstädat, det fanns inte ett hårstrå kvar efter lille Leif när hon dog."

Fakta, humor, ilska och sorg fick han ihop i den lilla meningen.

Jag brinner av iver att få plöja denna bok. Det skall dock läsas sakta, jag lovar dig Leif!, för jag anar att här står det viktiga ting.


Tillägg:
Inom psykiatrin har man något som heter DSM - IV, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, 4th. Edition, och den är en lista på vilka psykiatriska sjukdomstillstånd och störningar man kan ha. Man håller på med 5:e utgåvan om jag inte missminner mig, och den lär bli så omfattande att vi alla kan få en diagnos!

DN




Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Först, och främst jag delar din åsikt om Leif G W Persson, en förträfflig personlighet. Däremot är det läskigt med den där boken du skrev om, där alla ska få en diagnos, här bord regeringen gå in, och stoppa, bara tanken på att de också får en diagnos, måste för dem vara skrämmande.

Svante

2011-09-22 @ 19:11:13
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:



Skrev nog lite otydligt. Alla ska inte få en diagnos men den är så omfattande gällande olika symptom att OM man kollade alla noga (alltid har vi någon lite grej vi gör)så är risken stor att vi får en diagnos. Boken är en officiell guide för att avgöra om man har något. Mycket accepterad i branschen även om vissa tycker det gått lite väl långt.



2011-09-22 @ 23:32:47
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: zoega59

Leif GW tillhör mina favoriter.

Han är smart, har en stark personlighet, han har humor även om den tidvis är torr, och han är en förträfflig författare

2011-09-23 @ 20:14:08
URL: http://snawitz59.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0