Görs inte det redan?



Att Malmö har problem och är på väg att skaffa sig långt fler torde stå klart för de flesta som bor här. Stora delar av staden styrs av gangsters och det verkar vara svårlöst, fråga mig inte varför. Det gäller så klart inte bara Rosengård om nu någon skulle tro det.

Vi har annars en fantastisk blandning av tvåfotingar i vår stad. Idag skall jag till Möllevången och fixa veckans handling i en miljö som för tankar utomlands till, och det är alltid en glädje. Idag skall jag barra och det sköts också vid Möllevångstorget för där finns det folk som kan klippa en för ett pris så man slipper dra in på fredagsskumpan. Kvaliten på klipperiet är för övrigt vida överlägsen den som erbjuds i de finare salongerna.


Mycket av det goda i min stad störs dock av den flathet som politiker och polisen visar när det gäller buset. Det har pågått länge och det blir bara sämre, aldrig bättre.

Att dra till tumskruvarna och sätta ner fossingarna med kraft är med andra ord självklart och då kanske vi skall lyssna lite på Malmös starke man och utvisa folk som inte gör annat än ställer till skit för alla oss som försöker få till ett anständigt liv. Men han lär nog få mest på f...n för sitt förslag, så brukar det vara här, i min stad.

Det finns alltid människor som gillar att ta, aldrig ge och i Malmö kan man ta och ta och ta och det händer inte mycket med det.

Mannen behöver stöd. Han har mitt.

Expressen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0