EU rullar på, se upp!




De här herrarna, bland många andra, är farliga. Den ena, han till vänster, han är "handpickad" som "president" och hur det gick till är skamligt. Och ärligt talat, vem vet vem denna gigant är. Han är den som skall företräda Europa. Han är icke vald, han är satt på plats! Den andre, han till höger, är en ultramaoist med smak för total kontroll redan från barnsben. Han är för övrigt inte heller vald!

Kolla här:



Ni läser rätt: Det är rimligt att kommissionen får en starkare roll. Det vill säga i klartext: tjänstemän, icke valda, skall ha mer makt. Man tager sig för pannan! Och vem är chef? Rätt Barosso! En Hitler/Stalintyp, jag vet vad jag skiver och jag kan min historia, och det var precis så här som det gick till. Förvanska sanningen, gör den värre/bättre, skräm skiten ur folk och rulla ut "din" räddning. Skamligt! Men sitt lugnt — folk vaknar och då smäller det!

Läs vidare på Europaportalen, själv orkar jag inte med alla idioters försök till att ge mer makt åt EU, en institution som inte gjort mycket rätt.

Men om ingen reagerar snart så går det galet, och jag hesiterar inte att säga att det kan bli mycket våldsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0