Medborgarna farligt folk




Grekerna stretar emot. Nu vill Giorgos Papandreou att folket skall få säga sin mening om räddningsplanen för EU:s ekonomi, den som kommer att kosta skjortan och troligen inte räcka.

Så klart anser en del att det är "utpressning" att fråga de det berör; sånt här vill politiker sköta själv utan inblandning av vanligt folk.

Nu blir det intressant att se vad Brysselgubbarna och gummorna kommer att anlägga för moteld. Det lär komma en hel del hot från det hållet för så brukar det vara när något land vill kolla vad folk tycker. Risken för ett nej till räddningsplanen vid en folkomröstning är nog stor och då brukar EU se till att man får rösta om tills "rätt" resultat uppnås.

Man må tycka vad man vill om detta men det här visar att EU:s politiker och tjänstemän, än en gång, har noll koll på demokratins grundbultar.

Jag kom också att tänka på militären i Grekland. Var står de i frågan?

Fortsatt spänning utlovas och jag ser med speciellt intresse fram emot vad EU:s höjdare nu tänker komma med. Något vettigt tror jag inte det blir.

SvD DN SR

Kommentarer
Postat av: Alexander Hed

Militaren i Grekland ar inte somi Latin amerika en stat i staten, utan en delav det politiska etablissemanget sompolitikernamatar med nya vapen och vapensystem,Grekland inte har rad med. De grekiskapolitikernas vettlosa lanandehar forstort greklands ekonomi for generationer..vemvilllana pengar till eller investera i ett sant land???

2011-11-01 @ 09:36:39
Postat av: Svante Svensson

Jag röstade nej till EU, och EMU, då jag misstänkte att det skulle bli på detta viset. Ursäkta om jag strör salt i såren. Jag anser att du är förlåten.

Svante

2011-11-01 @ 10:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0