I vår lilla del av världen!




Ett gäng regeringschefer skall träffas i februari nästa år. De skall diskutera samhällsutmaningar och vår man på plats sätter ribban — lågt.

"Det är viktigt att inte enbart ägna sig åt ”kortsiktiga krishanteringsmöten”, enligt statsministern." Jag noterar att han använder ordet krishanteringsmöten. Det låter väl bra och nu kavlas skjortärmarna upp vill jag lova!

Sveriges hjärtefrågor som då skall krishanteras är enligt vårt överhuvud: 1) "Hur får vi fler kvinnor i ledande positioner och fler kvinnor som företagare?" Han har inga större krav på kris den mannen. 2) "Hur får vi äldre att stanna kvar längre på arbetsmarknaden?" Det här är så enkelt att man måste vara politiker för att få det till en fråga som skall krishanteras. Låt folk jobba så länge de vill!

Det är de långsiktiga kriser som enligt Reinfeldt är viktigast att ta tag i. Tillåt mig le!

Men det är klart, sitter man i ett hörn i världen och slår sig för bröstet så blir det inte mycket mer att kris-tala om, men det känns oanständigt fattigt.

Å andra sidan så är det inga tungviktare som möts precis, snarare tvärtom:



Men visst blir jag oroad över prioriteringen; ser inte karln vad som händer i världen, i vårt närområde Europa? Finns EU om 20 år? Troligen inte men det sk...ter Fredrik och de andra stollarna helt i — de prioriterar skitfrågor som löses med ett penndrag.

SvD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0