Hysteriska myndigheter ...




Att jag är en stor försvarare av kidsen torde stå klart för de som följer min blogg. Men det innebär också att det måste  vara lite rim och reson i barnporrshysterin. Numera ser vissa människor barnsex i allt inklusive nakna kids på stranden. Så här står det:



Sen börjar karusellen med omhändertagande av kidsen och en massa annat skit. Förhören med flickan verkar vara genomförda med sedvanlig klantighet. Mammans syster tycks vara en hysterika som borde söka hjälp.

Jag har på sin tid, som troligen de flesta män, visat min son hur snoppen skall tvättas så att den blir presentabel. Det vet i tusan om jag vågat idag.

En tröst i eländet är att det är värre i andra länder, åtminstone i England. Där har de metoder som närmar sig Stalintiden. Det kan du fördjupa dig i via Christopher Booker (det finns många artiklar så leta dig fram).

Rim och reson således, tack!

AB SvD

Kommentarer
Postat av: Ordning

Det var korrekt av myndigheterna att omhänderta barnen! Så skall man göra! Uppdrag Granskning skall hålla sina sensationslystna fingrar borta! Agerandet var moraliskt korrekt - pappan var i blåsväder med rätta - oavsett vad han gjorde så blev det en pinsamhet, myndigheterna (socialen) reagerade förnuftigt och barnen borde ha omhändertagits för gott! Föräldrar som uppför sig oanständigt och felaktigt skall inte ha barn om det föreligger ett oaktsamt beteende sexuellt eller att föräldern eller föräldrarna är mentalt oförmögna att ha familj. Sverige är ett bra land, och fdet är bra att sociala myndigheterna kan ingripa!

2011-11-02 @ 10:14:40
Postat av: Svante Svensson

Det är när man läser om detta man är glad att man inte har några barn, som 64 årig gubbe hade man säkert haft barnbarn nu, och inte skulle man våga vara snäll mot dem. Fast när jag har släktmiddag, är det tomt vid bordet.

Svante

2011-11-02 @ 10:49:04
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:



Man får stå emot eventuella idiotier. Det gäller att vara precis som vanligt och hoppas på en anmälan från någon hysteriker när jag får en kram av mitt barnbarn. Då skall det bli liv i luckan.



Det blir en tunn släktmiddag för dig det förstår jag. Varför inte bli en extramorfar/-farfar vid någon skola eller dagis. De brukar älska när jag tar mig tid (inte ofta men ändå).



Ordning:



Oanständigt att brottas med barnen? Sexuellt?

Du har i alla fall inte kids och det är jag faktiskt glad för.

2011-11-02 @ 12:07:13
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: stolt föraldrar

Ordning



Jag blir rädd när jag läsa detta....



Angående fallet kan jag tänka att de inblandade från socilen är omogen människor direkt från högskolan utan livserfarenhet

2011-11-02 @ 12:30:36
Postat av: Svante Svensson

Jag vet inte riktigt om jag är glad, eller ledsen för det, men tråkigt är det, när man inte vågar vara snäll mot barn. De behövs för att vi äldre skall få finnas.

Svante

2011-11-02 @ 13:30:26
Postat av: Nils

Anmälarens makt är som vanligt för stor. Myndigheterna tror det de vill tro, vilket oftast är värsta tänkbara. De agerar därefter.



En enskild som tipsar/anmäler kan göra stor skada eftersom ett enkelt tips/anmälan (baserat på gissningar, vaga antaganden el missförstånd) är allt som behövs för att drevet ska gå igång och myndigheterna slå till hårt.



At bevisa falsk/vårdslös tillvitelse är däremot svårt, då är dessutom skadan redan skedd.



Myndigheterna skapar genom sin resultatjakt och respektlöshet stort lidande för många. Görs misstag eller övergrepp från myndigheter är det ingen som behöver stå till svars.

2011-11-02 @ 14:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0