Straffa inte kidsen!



Nu skall TV straffa kidsen för vad en 40-åring gör och det var väl hyggligt. Tittarnas Wild kids är filmklipp som skickas in av barn och som således vill att andra kids skall få se deras produktion i TV.

Men nä, när en vuxen klantar till det så straffar vi kidsen. Programmet läggs ned. Dumt så det förslår.

Och det höll på gå lika galet när vuxna (föräldrar) jagade en juniordomare i fotboll. Då var de vuxnas första reaktion att förbjuda kidsen att spela längre. Hallå? Någon hemma?

Tänk vilka fantastiska signaler det här skickar till ungarna: om en kategori människor jagar en domare och till och med hotar vederbörande med stryk, då straffar vi en helt annan kategori och tillika en oskyldig sådan.

När vuxna bär sig åt som svin så kan det vara på sin plats att straffa dessa.

Kidsen skall ni ge f...n i!

SvD

Kommentarer
Postat av: MA

Detta gillar inte kidsen, och hur protesterar de? J-klar va kids som efter mörkrets inbrott kommer att hänga på plattan och spana efter langare. ;)

2011-05-09 @ 18:45:23
Postat av: Sven E

Ni kanske inte har egna barn, men det handlar förstås om att SvT anser (inser) att Ola inte längre är den förebild han verkat vara.

Så då är det ju inte mer än rätt att han plockas bort från tablåerna.



Mina barn har sett upp till honom, men han får minsann bli drogfri innan han släpps in i mitt tv-rum igen. Så länge det går vill jag hålla min 3-åring borta från den värld som Ola uppenbarligen är en del av.

2011-05-10 @ 08:10:15
Postat av: Ipse Cogita!

Sven E:

Tack för kommentar.

Jodå, jag har kids men de är äldre än tre. Nu var det inte riktigt Olas medverkan jag var ute efter, det var att fel människor som straffas för vuxnas idiotier.

Programmet kan väl visas utan Ola, kidsen som spelar fotboll kan väl få fortsätta göra det.

Vad gäller Ola och hans eventuella kokainande så skall väl dom falla först innan straff utdelas.

Och jag vill fortfarande ha större fokus på hur gripandet gått till. Som det nu framstår kan vem som helst med röda ögon och torr mun råka illa ut och är du kändis så hamnar du numera snabbt som ögat i pressen.

2011-05-10 @ 08:50:43
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0