Samtidigt ute i världen...!





Ovanstående inlägg kommer från HAX, en utmärkt blogg och Henrik sitter där han skall, i EU:s korridorer och tyst är varken han eller Christian Engström, Pirate MEP. Christian är således något så fint som en parlamentsledarmot i EU och det går inte av för hackor.


Amelia till höger

Det finns en till som skall in, tack vare Lissabonfördraget, Amelia Andersdotter, en person med drag under skorna och stor kunskap i mycket, inte minst upphovsfrågor.

VI RÖSTADE IN HENNE I EU-PARLAMENTET, men hon är ännu ej på plats på grund av av maktens män och kvinnor helt enkelt motarbetar henne och de andra som blev invalda.

De utvalda motarbetar således de invalda och det är nog EU:s "demokrati" i ett nötskal.

Och inget uttömmande om detta i svenska medier, väl...?


Nej, här divideras det om cyklister skall få cykla hur fan de vill, vilket är en ren icke-fråga för det gör de redan. På min lilla tripp på biken idag så var jag den ende som stannade vid alla stopptecken som finns och jag var en av få som inte cyklade på övergångsställena vid rödljusen. Här behövs inga ändringar, det är verklighet idag och vi bilister får redan nu all skuld om en cyklist klantar sig. Det kommer de att få i framtiden också.

Men DEMOKRATINS UNDERSKOTT för tusan bövlar, vad händer med den lilla viktiga saken. Jag kräver GALLSKRIK!


DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0