Män kan!




Ulf Brunnberg vill gärna ha en tv-kanal klart inriktad på så kallade manliga ting. Boxning, biltävlingar och lite annat smått och gott med stuk av taggtrådstuggande karaktär skall läggas i en och samma kanal så man slipper zappa omrkring som en kärring.

Varför denna fråga skall bli föremål för en genusdiskussion förstår jag överhuvudtaget inte. Kvinnor har mässor likt "Kvinnor kan" som i vissa vassa fall också förbjuder män att deltaga. Kring dylikt höjs inga upprörda röster; men det är väl en helt annan sak.

Sen kan man ju undra vad det är som gör att man numera måste tassa runt och tänka sig för innan man vågar yttra sig, det kan ju för bövelen vara ett inte korrekt genusyttrande. Det slutar väl med att vi män kommer att än mer se ut som lallande idioter, allt beroende på att vi måste tänka igenom femtontusen olika genusfällor som kan finnas, sånt tar tid, innan vi vågar yttrar oss.

Det har blivit dj...ligt mesigt numera och genusfolket driver inte utveckling framåt precis.

Träffade för övrigt en skön människa häromdagen (en kvinna) som sa:

"Det är blir lite konstigt ibland det här med män och kvinnor. Om en kvinna skulle säga att hon skall träffa väninnor och ha ett så kallat sexparty, likt Tupperware, och där skall vi tillsammans gå igenom olika sexleksaker, så skulle nog ingen reagera mer än möjligen med ett fniss. Jag undrar vad som hänt om män sagt samma sak."


Själv håller jag lite utbildningar emellanåt och vid middagen som följer så händer det ofta att en kvinna säger: jag skall på toa, är det någon som vill följa med? Ingen reagerar så klart för så har det alltid varit. Jag och min kollega tänkte ha lite kul så vi beslutade att vända på steken under kvällen så jag sa högt: Christer, jag skall på toa skall du hänga på?

Viss tystnad, sedan ramlade poletten ned och kvällen var räddad.

Mycket trevligt program för övrigt, Ulf!

Expressen



Kommentarer
Postat av: LK

Hahhaa...! Underbart! Jag är männens allierade för jag är nämligen hemmafru och ämnar vara det ett par år till. Jag är könsförrädare tydligen. Jag vet faktiskt inte vem som skulle vinna om man ställde en hemmafru bredvid en förhatlig man. Nu bor jag inte i Sverige längre men i Sverige kände jag mig tvungen att mörka att jag var hemma. Eftersom det bar mig emot att säga att jag var arbetslös så jobbade jag kanske en gång i månaden på en förskola i området vi bodde. Då kunde jag säga att jag jobbade "på timmar" på förskolan utan att ljuga. Är det inte sjukt? Man kanske skulle kunna genusforska om mitt beteende?

2011-08-12 @ 06:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0