Lite ordning ändå, väl?




Om man bortser från ett antal mindre lustiga uttalanden från Patriotiska Studentförbundets kansler (Reich-?), en viss Herr Persson, så tycker jag nog det ligger en poäng i att ha en viss begränsning av vilka flaggor som skall hänga på de av det offentliga ägda flaggstängerna.

Annars kan det bli lite väl mycket av anarki i flaggstångsvärlden och då kommer med stor sannolikhet också näringslivet att, mot rejäl betalning, ta täten och så skall vi inte ha det.



Stollarna bland syndikalisterna vill säkert ha sin flagga i närheten av Berns och det gillar säkert stollarna men inte de som driver de gamla ärevördiga salongerna.



Alltså, håll hårt i flaggstångslinorna annars ballar det ur!

Jag har för övrigt varit i Stockholm under några dagar med son och sonson och jag ber att få lyfta på den chimära hatten och jag ber också att få rikta ett hjärtligt tack till alla trevliga stockholmar som förgyllde vår tillvaro. Ni är alla en skön samling, i en skön stad; kort sagt, det blir inte bättre än så.

Som Malmöbo skulle jag också rekommendera samtliga restauranganställda, hotellanställda, guider, taxichafförer med flera i i min hemstad att åka till Stockholm så att de får lära sig hur det skall gå till i servicesvängen. Ta gärna en tur i trafiken också så kanske ni lär er lite hur man tar sig fram i en stad på ett anständigt sätt.

GP SvD

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Du skriver att du varit i Stockholm, min uppväxtstad, och den stad jag arbetade i som bussförare i 20 år, och 2 år som t-baneförare, innan kroppen sa upp sig, och jag blev sjukpensionerad med a-skadelivränta. Jag lämnade Stockholm 1988, och har bott i Norrland sedan dess, och besöker Stockholm, så lite som jag kan, på grund av vad jag anser vara en trafikinfarkt. Du skriver att Malmö är värre, så det är tur att jag inte har något ärende dit. Fortsätt att skriva om ”miljölampan”, jag gör det via insändare i lokaltidningarna i Hälsingland, men får bara in en del, av det jag skriver, och får alltid mothugg av miljöpartistiska kommunalpolitiker, som anser att jag är okunnig.

2011-07-12 @ 11:23:28
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:

Tack, och miljöpolitiska kommunalpolitiker är sällan pålästa och i lampfrågan är de det definitivt inte:)

2011-07-12 @ 14:56:47
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0